Zagreb, 10 siječanj 2024

Zašto bi gotovo svaki trgovac trebao imati kartično poslovanje?

Ako još uvijek niste posve sigurni je li uvođenje kartičnog poslovanja pravi potez za vas, stigao je trenutak da saznate sve o pogodnostima koje vam ova tehnologija donosi.

Izraz kartično poslovanje odnosi se na postupak prihvaćanja kreditnih i debitnih kartica u svrhu plaćanja usluga i proizvoda.

U taj proces uključeni su različiti koraci kao što su predautorizacija i autorizacija kartice, obrada plaćanja i naknadno izvještavanje. Trgovci i pružatelji usluga koji u svoje poslovanje uvedu kartične uređaje ili softverske platforme za obradu kartičnog plaćanja daju mušterijama priliku da na praktičan način zadovolje svoje kupovne potrebe.

U ovo užurbano digitalno vrijeme kartično poslovanje postalo je gotovo sveprisutna praksa i svakim danom sve je manje trgovaca koji još nisu uveli tu tehnologiju u svoje poslovanje. Potrošači koji preferiraju kartice umjesto gotovine kao glavne razloge uglavnom navode praktičnost, sigurnost i fleksibilnost kao neke od glavnih pogodnosti koje im takav oblik plaćanja nudi.

Imajući na umu brojne novine koje nam strelovit razvoj paytech industrije donosi, svaki bi trgovac trebao razmotriti uvođenje kartičnog poslovanja kako bi unaprijedio svoj biznis i prilagodio se redovitim promjenama u potrošačkim navikama.

Razlozi za uvođenje kartičnog poslovanja

Bez imalo preuveličavanja možemo reći da su kartice postalo osnovno sredstvo plaćanja u velikom dijelu svijeta. Uvođenjem ove tehnologije u poslovanje ostvaruje se porast zadovoljstva kako kupaca tako i trgovaca, a razloge za to možete pronaći u nastavku.

1. Povećanje prodaje

Uvođenje kartičnog poslovanja može značajno povećati prodaju jer su kupci koji plaćaju karticom skloniji potrošiti veće iznose, a na to ih navodi osjećaj fleksibilnosti prilikom plaćanja. Istraživanja pokazuju da trgovci koji prihvaćaju kartično plaćanje imaju veći prosječni račun po transakciji u usporedbi s onima koji primaju samo gotovinu.

2. Praktičnost

Kartično plaćanje nedvojbeno je praktičnije iskustvo od gotovinskog, i to za sve sudionike. Kupci više ne moraju sa sobom nositi novčanike pune papira i kovanica, transakcije postaju brže i učinkovitije, a trgovcima se skraćuju redovi u poslovnici. Povrh toga, odnedavno SoftPOS aplikacije mogu od pametnog telefona napraviti POS uređaj koji stane u džep! 

3. Viši stupanj sigurnosti

Još jedna pogodnost kako za kupce tako i za trgovce povećana je sigurnost. Kartice su zaštićene PIN-om ili potpisom, a moderni sustavi kartičnog poslovanja koriste enkripciju i druge sigurnosne mjere kako bi osigurali da se osjetljive informacije o plaćanju ne zloupotrebljavaju. Naravno, korištenje kartice znači i da više ne morate strahovati da će vam se novčanice izgubiti ili otuđiti.

4. Poboljšanje financijske analitike

Kartično poslovanje omogućuje trgovcima detaljnu analizu financijskih podataka, na temelju čega mogu donijeti važne strateške odluke. Pristup takvim alatima omogućuje praćenje prodaje, identifikaciju trendova u potrošnji i optimizaciju poslovnih strategija. 

5. Privlačenje novih kupaca

Prihvaćanje kartičnog plaćanja može pomoći trgovcima da privuku nove kupce. Potrošači koji izbjegavaju gotovinu često će izabrati upravo one trgovce koji im to omogućuju, što dovodi do veće baze kupaca i konkurentnosti na tržištu.

6. Globalna dostupnost

Kartično poslovanje omogućuje trgovcima da posluju i na globalnoj razini. One tvrtke koje prihvaćaju kartice mogu privući međunarodne kupce i proširiti svoje poslovanje izvan lokalnog tržišta.

7. Smanjen rizik od prevare

Moderne tehnologije kartičnog poslovanja uključuju napredne sigurnosne značajke koje smanjuju rizik od zlouporabe vaših podataka i sredstava. Sustavi detekcije prevare mogu automatski identificirati sumnjive transakcije i spriječiti neovlašteno korištenje kartice.

8. Praćenje inventara i zaliha

Kartično poslovanje omogućuje trgovcima da prate stanje inventara i zaliha u stvarnom vremenu, čime mogu efikasnije upravljati procesom nabave, a samim time i ostvariti veće profite.

9. Fleksibilnost plaćanja

Još jedan bitan razlog svakako je fleksibilnost koju kreditne i debitne kartice pružaju potrošačima. Mogućnost beskontaktnog plaćanja na rate navest će i one s ograničenim sredstvima da ostave novac u vašoj trgovini — na obostrano zadovoljstvo.

10. Olakšano internetsko poslovanje

Uvođenjem kartičnog plaćanja omogućujete kupcima plaćanje putem interneta sa svim potrebnim sigurnosnim standardima, čime širite svoje poslovanje na online tržište i dosežete veći broj potencijalnih kupaca.

11. Praćenje potrošačkih navika

Kartično poslovanje omogućuje trgovcima praćenje potrošačkih navika i preferencija. Analizom podataka o transakcijama postiže se dublje razumijevanje potrošačkih potreba i mogu se donijeti informirane strateške odluke koje će bolje odgovarati njihovim željama.

12. Smanjenje administrativnih troškova

Kartično poslovanje može osjetno smanjiti administrativne troškove trgovaca. Automatizirani sustavi plaćanja omogućuju brže i efikasnije obrade transakcija, zbog čega nema potrebe za pojedinačnim pregledavanjem svakog računa. Osim toga, integracija kartičnog poslovanja s poslovnim softverom može pojednostaviti vođenje knjiga i financijsko izvješćivanje.

Prihvaćanje kartica dovodi vaše poslovanje na višu razinu

Prema HNB-ovoj Statistici platnog prometa u 2022. godini je izvršeno preko 500 milijuna kartičnih platnih transakcija diljem Hrvatske. Drugim riječima, otprilike svaki četvrti fiskalizirani račun bio je plaćen karticom. To su iznimne brojke koje vam predočavaju jednu stvar: ako ne prihvaćate kartice, u velikom ste zaostatku za svojom konkurencijom.

Povećanje prodaje, praktičnost uporabe, veća sigurnost, poboljšana financijska analitika i globalna dostupnost samo su neki od razloga zašto bi skoro svaki trgovac trebao razmotriti prihvaćanje kartičnog plaćanja. Na kraju krajeva, ulaganje u vlastito poslovanje ključ je dugoročnog uspjeha.