
Klik po klik, e-trgovina je hit!
E-trgovina u Hrvatskoj više nije novost – postala je sastavni dio svakodnevice. Potrošači sve češće biraju online kupovinu zbog praktičnosti, boljih cijena i mogućnosti usporedbe.
Drugu godinu zaredom Nexi Croatia i Nexi grupacija donosi detaljan uvid u e-trgovinu, analizirajući trendove, ali i mogućnosti za razvoj e-trgovine u Hrvatskoj.

.png)
Riječi direktorice rješenja za trgovce i marketinga, Nexi Croatia, Renate Devčić:
„Dok svijet sve više postaje digitalan, sve više ljudi kupuje online, a jasno je da postajemo povezaniji, tehnološki osvješteniji i sve više usmjereni na uštedu vremena.
Hrvatska drži korak sa svijetom kada je riječ o online kupnji i dostavi, no u preferencijama prema plaćanju još uvijek pokazujemo određeni oprez i tradicionalnost.“
Metodologija istraživanja
Izvješće se temelji na istraživanju internetskih korisnika u dobi od 18 do 79 godina u Hrvatskoj. U svaki odgovor uzeti su dob, spol i regija pojedinog ispitanika, a promatran je cjelokupni sastav ispitanika. Glavni parametri istraživanja su potrošnja i navike kupovine.
Potrošnja: Temelji se na odgovoru ispitanika o približnom iznosu potrošnje u posljednjih 28 dana, koristeći srednju vrijednost (medijan) za precizniju procjenu tipičnog potrošačkog ponašanja.
Navike kupovine: Analizirane su kroz aktivnosti kupovine tijekom proteklih 28 dana, omogućavajući višestruke odgovore koji su zatim obrađeni kako bi se predstavile navike online kupovine.
Hrvatska u digitalnom ritmu

Hrvatski potrošači pokazuju iznimno visoku razinu uključenosti u online kupnju – čak 94% ispitanika izjavilo je da su u posljednjih 28 dana obavili barem jednu online transakciju.
Time se jasno pokazuje da je e-trgovina postala sastavni dio svakodnevice, neovisno o spolu ili dobi. No, ono što je posebno zanimljivo jest da više ne kupujemo samo stvari – kupujemo doživljaje.
Na mjesečnim shopping listama sve češće se nalaze usluge poput ulaznica za događanja (22%), streaminga (15%) i parkiranja (26%), što ukazuje na sve veću digitalizaciju životnog stila.
Osim što sve više kupujemo online, sve češće biramo i domaće - lokalna kupovina dobiva novu snagu.
Lokalno prije globalnog
Lokalna dimenzija online kupnje također dobiva na važnosti – 61% Hrvata preferira kupnju u domaćim online trgovinama čime se ukazuje na snažni utjecaj i potencijal razvoja cijelog segmenta.
Ovaj trend ne samo da jača domaće gospodarstvo, već i potvrđuje da lokalno postaje novo globalno.
Ispitanici također stavljaju i veliki naglasak na praktičnost i jednostavnost, čak 29% kupuje online iz ovog razloga), ali sve više potrošača razmišlja i o održivosti – 51% njih želi da trgovine vode računa o okolišu, primjerice korištenjem minimalne ambalaže ili ekološki prihvatljivih metoda dostave.

Hrvati ne prate trendove - oni ih stvaraju!
Online kupnja postaje produžetak životnog stila, a lokalno i održivo postaju nova norma. Brojni drugi podaci, navike i trendovi – od načina plaćanja do prioriteta potrošača – kriju se u novom izvješću.